Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

Organizatoriskā struktūra

6. Finanšu pārvalde

Finanšu pārvaldes struktūru veido Nodokļu administrēšanas daļa, Izdevumu daļa un Pašvaldības budžeta uzskaites daļa.

Finanšu pārvaldes uzdevumi un funkcijas

  • nodrošina domes lēmumu, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka, Izpilddirektora un Izpilddirektora vietnieku rīkojumu un norādījumu izpildi;
  • savas kompetences ietvaros nodrošināt savlaicīgu finanšu pārskatu un atskaišu sagatavošanu Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajā apjomā un kārtībā;
  • normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā savas kompetences ietvaros izskata un saskaņo domes lēmumu projektus, kuri saistīti ar finanšu jautājumiem;
  • nodrošina saņemto dokumentu savlaicīgu izskatīšanu, atbildes gatavošanu normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;
  • noformē dokumentus atbilstoši apstiprinātajai lietu nomenklatūrai un nodod glabāšanai arhīvā;
  • atbilstoši kompetencei gatavo lēmumprojektus un priekšlikumus domes attiecīgajām komitejām un komisijām;
  • gatavo atzinumus un priekšlikumus par grozījumiem likumos un Ministru kabineta noteikumos par jautājumiem, kas saistīti ar budžeta un finanšu vadību.

Nodokļu administrēšanas daļas uzdevumi

  • plānot, sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pašvaldības nekustamā īpašuma nodokļu ieņēmumu prognozi nākamajam taksācijas gadam;
  • normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanu;
  • sagatavot saistošo noteikumu projektus par nekustamā īpašuma nodokļa piemērošanas kārtību Liepājas pilsētā un atvieglojumu piešķiršanu atsevišķām nodokļu maksātāju kategorijām;
  • pamatojoties uz normatīvajiem aktiem, gatavot dokumentus par nekustamā īpašuma nodokļa parādu piedziņu.

Izdevumu daļas uzdevumi

  • izstrādāt Metodiskos norādījumus pašvaldības iestādēm par budžeta projektu izstrādes un iesniegšanas kārtību;
  • apkopot pašvaldības iestāžu iesniegtos budžeta pieprasījumus, veikt to pārbaudi un analīzi;
  • sniegt vērtējumu par pašvaldības iestāžu budžeta pieprasījumu atbilstību Metodisko norādījumu prasībām;
  • izstrādāt pilsētas budžeta un tā grozījumu projektus un iesniegt apstiprināšanai domē, atbilstoši apstiprinātajai pašvaldības budžeta izstrādes, saskaņošanas, apstiprināšanas un kontroles procedūrai;
  • analizēt pamatbudžeta un speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpildes gaitu, gatavot priekšlikumus budžeta ieņēmumu daļas neizpildes gadījumā;
  • sniegt norādījumus un konsultācijas pašvaldības iestādēm ar budžetu saistītos jautājumos;
  • savas kompetences ietvaros gatavo atzinumus un priekšlikumus par pašvaldības budžeta un finanšu vadības jautājumiem;
  • pašvaldības apstiprinātā budžeta ietvaros kontrolēt līdzekļu mērķtiecīgu izlietojumu, atbilstoši piešķirtajiem budžeta asignējumiem un apstiprinātajām budžeta tāmēm;
  • sagatavot dokumentus aizņēmumu saņemšanai investīciju projektu īstenošanai;
  • sadarbībā ar Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes “Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija” struktūrvienībām, ministrijām un bankām koordinēt finanšu līdzekļu piesaisti projektu līdzfinansējumiem;
  • koordinēt ar struktūrfondu darbību saistītos jautājumus.

Pašvaldības budžeta uzskaites daļas uzdevumi

  • izstrādāt vienoto grāmatvedības uzskaites kārtību (politiku) pašvaldības budžeta iestādēm un aģentūrām;
  • pašvaldības apstiprinātā budžeta ietvaros kontrolēt līdzekļu mērķtiecīgu izlietojumu, atbilstoši piešķirtajiem budžeta asignējumiem un apstiprinātajām budžeta tāmēm;
  • veikt pašvaldības budžeta konsolidāciju;
  • savas kompetences ietvaros nodrošināt savlaicīgu finanšu pārskatu un atskaišu sagatavošanu Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajā apjomā un kārtībā;
  • kontrolēt ES struktūrfondu apguvi, finanšu vadību un grāmatvedības uzskaiti;
  • atvērt kontus pašvaldības institūcijām un veikt to apkalpošanu;
  • analizēt pamatbudžeta un speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpildes gaitu.
  • Atjaunots:
  • 28. februāris, 2023