6. Finanšu pārvalde
Finanšu pārvaldes struktūru veido Nodokļu administrēšanas daļa, Izdevumu daļa un Pašvaldības budžeta uzskaites daļa.
Finanšu pārvaldes uzdevumi un funkcijas
- nodrošina domes lēmumu, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieka, Izpilddirektora un Izpilddirektora vietnieku rīkojumu un norādījumu izpildi;
- savas kompetences ietvaros nodrošināt savlaicīgu finanšu pārskatu un atskaišu sagatavošanu Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajā apjomā un kārtībā;
- normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā savas kompetences ietvaros izskata un saskaņo domes lēmumu projektus, kuri saistīti ar finanšu jautājumiem;
- nodrošina saņemto dokumentu savlaicīgu izskatīšanu, atbildes gatavošanu normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;
- noformē dokumentus atbilstoši apstiprinātajai lietu nomenklatūrai un nodod glabāšanai arhīvā;
- atbilstoši kompetencei gatavo lēmumprojektus un priekšlikumus domes attiecīgajām komitejām un komisijām;
- gatavo atzinumus un priekšlikumus par grozījumiem likumos un Ministru kabineta noteikumos par jautājumiem, kas saistīti ar budžeta un finanšu vadību.
Nodokļu administrēšanas daļas uzdevumi
- plānot, sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pašvaldības nekustamā īpašuma nodokļu ieņēmumu prognozi nākamajam taksācijas gadam;
- normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanu;
- sagatavot saistošo noteikumu projektus par nekustamā īpašuma nodokļa piemērošanas kārtību Liepājas pilsētā un atvieglojumu piešķiršanu atsevišķām nodokļu maksātāju kategorijām;
- pamatojoties uz normatīvajiem aktiem, gatavot dokumentus par nekustamā īpašuma nodokļa parādu piedziņu.
Izdevumu daļas uzdevumi
- izstrādāt Metodiskos norādījumus pašvaldības iestādēm par budžeta projektu izstrādes un iesniegšanas kārtību;
- apkopot pašvaldības iestāžu iesniegtos budžeta pieprasījumus, veikt to pārbaudi un analīzi;
- sniegt vērtējumu par pašvaldības iestāžu budžeta pieprasījumu atbilstību Metodisko norādījumu prasībām;
- izstrādāt pilsētas budžeta un tā grozījumu projektus un iesniegt apstiprināšanai domē, atbilstoši apstiprinātajai pašvaldības budžeta izstrādes, saskaņošanas, apstiprināšanas un kontroles procedūrai;
- analizēt pamatbudžeta un speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpildes gaitu, gatavot priekšlikumus budžeta ieņēmumu daļas neizpildes gadījumā;
- sniegt norādījumus un konsultācijas pašvaldības iestādēm ar budžetu saistītos jautājumos;
- savas kompetences ietvaros gatavo atzinumus un priekšlikumus par pašvaldības budžeta un finanšu vadības jautājumiem;
- pašvaldības apstiprinātā budžeta ietvaros kontrolēt līdzekļu mērķtiecīgu izlietojumu, atbilstoši piešķirtajiem budžeta asignējumiem un apstiprinātajām budžeta tāmēm;
- sagatavot dokumentus aizņēmumu saņemšanai investīciju projektu īstenošanai;
- sadarbībā ar Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes “Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija” struktūrvienībām, ministrijām un bankām koordinēt finanšu līdzekļu piesaisti projektu līdzfinansējumiem;
- koordinēt ar struktūrfondu darbību saistītos jautājumus.
Pašvaldības budžeta uzskaites daļas uzdevumi
- izstrādāt vienoto grāmatvedības uzskaites kārtību (politiku) pašvaldības budžeta iestādēm un aģentūrām;
- pašvaldības apstiprinātā budžeta ietvaros kontrolēt līdzekļu mērķtiecīgu izlietojumu, atbilstoši piešķirtajiem budžeta asignējumiem un apstiprinātajām budžeta tāmēm;
- veikt pašvaldības budžeta konsolidāciju;
- savas kompetences ietvaros nodrošināt savlaicīgu finanšu pārskatu un atskaišu sagatavošanu Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajā apjomā un kārtībā;
- kontrolēt ES struktūrfondu apguvi, finanšu vadību un grāmatvedības uzskaiti;
- atvērt kontus pašvaldības institūcijām un veikt to apkalpošanu;
- analizēt pamatbudžeta un speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpildes gaitu.