Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas (LMMDV) pedagogi un audzēkņi turpina pilnveidot zināšanas un prasmes, piedaloties projektu aktivitātēs programmas Erasmus+ ietvaros. 2024./2025. mācību gada rudens semestrī audzēkņi un pedagogi devās uz Itāliju, Čehiju, Horvātiju, Somiju un Spāniju, lai gūtu unikālu starptautisku pieredzi.
Kopumā mobilitātēs piedalījās 22 audzēkņi (14 mākslas un 8 mūzikas) no izglītības programmām: “Vizuālā tēla stilists”, “Grafikas dizains”, “Modes aksesuāru dizains”, “Apģērbu dizains”, “Vizuālā māksla”, “Populārā un džeza mūzika”, "Pūšaminstrumentu spēle", "Sitaminstrumentu spēle" un "Vokālās mūzika". Katra mobilitāte sniedza iespēju attīstīt profesionālās prasmes, apgūt kultūras dažādību un pilnveidot svešvalodu zināšanas.
Itālijā, Venēcijas M. Gugenheima Valsts mākslas skolā audzēkņi, strādājot uzņemošās skolas pedagogu vadībā, veica scenogrāfijas, grafiskā dizaina un fotogrāfijas uzdevumus, kā arī radīja stila īsfilmu. Mobilitātes laikā tika apmeklēta arī Venēcijas biennāle, “Peggy Guggenheim” kolekcija un Palladio bazilika, kas bagātināja izpratni par Itālijas kultūru.
“Gūtais ieskats pasaules mākslas tendencēs nāk par labu man kā mākslas pedagogam, jo darbā ar audzēkņiem nepieciešama orientēties mākslas norisēs ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē. Izglītības sistēmu atšķirības ļauj novērtēt mūsu skolas priekšrocības. Guvu pieredzi komunikācijā ar savādākas mentalitātes un kultūras pārstāvjiem. Kā gleznotāja guvu iedvesmu no apmeklētajām izstādēm, kā arī vienmēr ir interesanti un noderīgi pavadīt laiku ar audzēkņiem ārpus skolas, jo šādi gūstu padziļinātu izpratni par to, kas viņiem aktuāls un kā viņi jūtās gan skolā, gan šādos projektos,” pieredzē dalās izglītības programmas “Vizuālā māksla” vadītāja Dace Jegorova-Strazdiņa.
Čehijā, Uherske Hradište mākslas skolā LMMDV audzēkņi attīstīja skicēšanas prasmes, glezniecības tehnikas, figurālo zīmēšanu, apģērba izstrādes un plisēšanas prasmes un keramikas trauku veidošanas prasmes. Brīvajā laikā iepazina Čehijas mākslu un kultūru, apmeklējot “Uherske Hradište”, Olomoucas un Zlīnas mākslas muzejus, baziliku Velehradā, kā arī citas kultūrvietas.
Horvātijā, Splitas Dizaina, grafikas un ilgtspējīgas būvniecības skolā dalībnieki attīstīja praktiskās prasmes, piemēram, zāģēšanu, lodēšanu un emaljēšanu, pilnveidoja angļu valodu un starpkultūru komunikācijas iemaņas, iepazina vietējo kultūru. Kopā ar pedagogiem apmeklēja Diokleciāna pils Etnogrāfisko muzeju, Klisas cietoksni, Marjana kalnu un Ivana Meštroviča galeriju, izbaudot Splitas vēsturisko un dabas skaistumu.
Somijā, Tamperes konservatorijā mūzikas programmu audzēkņi pilnveidoja profesionālās prasmes, tostarp artikulācijas tehniku un elpošanas kontroli, apguva vingrinājumus ambušūra un frāzēšanas uzlabošanai, kā arī apguva jaunas tehnikas dažādu sitaminstrumentu spēlē. Dalībnieki attīstīja arī laika un finanšu plānošanas, orientēšanās un komunikācijas prasmes. Kultūras pieredzi bagātināja Tamperes Filharmonijas orķestra koncerts, bibliotēkas "Metso" apmeklējums un ekskursijas uz Helsinku un Tamperes ievērojamākajām vietām.
“Galvenais ieguvums profesionālajā jomā ir specifiskas mūzikas terminoloģijas apguve teorētisko priekšmetu stundās, kuras vēroju un guvu priekštatu par mūzikas izglītības sistēmu Somijā – par tās līmeņiem, mācību saturu un problemātiku, kas, galvenokārt, notika diskusijā ar skolas direktoru. Viņš uzsvēra arī to, kas mācību procesā ir uzlabojams. Turklāt kārtējo reizi guvu apstiprinājumu tam, cik ļoti laba un visaptveroša ir mūzikas izglītības sistēma ir mūsu skolā, jo tā palīdz līdz pilnībai attīstīt profesionālās zināšanas un prasmes,” pārliecināta etnomuzikoloģe, skolotāja un audzinātāja Ieva Pāne.
Spānijā, Barselonas mūzikas skolā dalībnieki pilnveidoja muzikālās prasmes, piedaloties kombo un bigbenda nodarbībās, apgūstot Brazīlijas un latīņu ritmus, improvizācijas tehnikas, sadarbojoties ar dažādu kultūru mūziķiem. Mobilitātes dalībnieki apmeklēja džeza klubus, tostarp Deiva Holanda trio koncertu, kas sniedza iedvesmu un motivāciju. Kultūras pieredzi bagātināja arī Svētās ģimenes baznīcas “Sagrada Familia”, Gueļa parka un gotiskā kvartāla apmeklējumi, padziļinot izpratni par Barselonas arhitektūru un mākslas dzīvi.
Katra mobilitāte ietvēra daudzveidīgas mācību un kultūras aktivitātes. Audzēkņi piedalījās darbnīcās, meistarklasēs un starpdisciplināros projektos, kā arī sadarbojās ar vietējiem audzēkņiem un profesionāļiem.
Programma Erasmus+ sniedz unikālu iespēju LMMDV audzēkņiem attīstīt savas zināšanas un prasmes starptautiskā līmenī, iegūstot dziļāku izpratni par mākslu, kultūru un pasauli. Programmas mērķis ir veicināt audzēkņu un pedagogu personīgo un profesionālo attīstību, kā arī paplašināt izpratni par starptautiskajām iespējām mākslā un dizainā. Iegūtā pieredze un prasmes tiek izmantotas gan mācību procesā, gan nākotnes profesionālajos izaicinājumos.
LMMDV piedāvā plašas izaugsmes iespējas gan vietējā, gan starptautiskā mērogā, kas palīdz veidot konkurētspējīgus un radošus profesionāļus. Pievienojies LMMDV, lai izmantotu šīs iespējas un atklātu savu potenciālu!
Visas mobilitātes tiek īstenotas Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 1 (KA1) "Personu mobilitātes mācību nolūkos" profesionālās izglītības sektora mobilitātes projekta Nr. 2024-1-LV01-KA121-VET-000200397 ietvaros.
Informāciju sagatavoja
MIKC Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola
www.lmmdv.edu.lv