Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

    Liepājas teātrī pēdējo reizi tiks rādīta izrāde „Ragana”8. septembris, 2022Kultūra

    Skats no izrādes Ragana
    1 no 1

    24. septembrī Liepājas teātrī pēdējo reizi tiks spēlēta „Zelta fonda” izrāde – kaislības senlaiku garā „Ragana”, kas ir vecākā izrāde teātra repertuārā un kas tikusi spēlēta 11 gadus.

    Iestudējumu 2011. gadā veidoja režisors Dž.Dž. Džilindžers kopā ar aktieriem Inesi Kučinsku, Egonu Dombrovski un Kasparu Godu.

    Tas tika nominēts „Spēlmaņu nakts” balvai 5 nominācijās (t.sk. „Gada izrāde”), balvu iegūstot Inesei Kučinskai kā Gada aktrisei.

    Meža mājiņā savas dienas mierīgi un saskanīgi vada sieva un vīrs. Viss, ko viņi vēlas, ir iegūt labklājību. Lai to izdarītu, vīrs tirgojas ar kontrabandas precēm. To uzzina jaunais robežsargs, kurš nolemj vīru un sievu atmaskot. Lai to nepieļautu, vīrs mudina sievu robežsargu savaldzināt. Tas sievā atmodina tādas jūtas, par kuru esamību viņa agrāk nav nojautusi. Pamazām visi trīs tiek ierauti postošā kaislību virpulī, no kura izkļūt vairs nav iespējams.

    Lugas un izrādes centrā izvirzīta sieviete, viņas apzinātās un neapzinātās vēlmes. Spilgti tiek atklāts, kas notiek ar cilvēku, kad viņš nokļuvis kaislību varā. Izrādes veidotāji akcentējuši – noteiktos apstākļos jebkurā sievietē var pamosties ragana.

    „Aktieru spēles rokraksts ir kaligrāfisks, tēli ir teatrāli spilgti, nostrādāti ar pilnu atdevi un līdz pēdējai vīlītei – katra kustība, skatiens, zilbes uzsvars pārdomāts. Egona Dombrovska drebelīgā gaita, kustības, runas maniere rāda deģenerējušos veci, kurš svētbildes vietā tur mātes fotogrāfiju un paļaujas uz savu gudrību. Kaspara Goda vīrišķīgais robežsargs ar ierobežotām, mehāniskām kustībām atsedz sava tēla iekšējo būtību – trulu, vienas rievas domāšanu. Šķiet, ka aktrise Inese Kučinska izrādes laikā nospēlē vairākas lomas, tās nomezdama kā čūska ādas, te kļūdama gan par šļupstošu veceni, te par blondo „grēku”, šķīstu jaunavu un visbeidzot aprēķinātāju stervu. Režisors centrē tieši sievieti, un tās daudzās lomas preparē, nesaudzīgi noņemdams skalpu tām, jautājot SIEVIETE, (sieva, māte, mīļākā) kas tu esi?,” par izrādi rakstījusi teātra kritiķe Ilze Kļaviņa.

    Pēdējo izrādi iemūžinās arī raidījums „Teātris.zip”.

    Informāciju sagatavoja

    Liepājas teātra literārā padomniece
    E-pasts: zanda.borga@liepajasteatris.lv
    www.liepajasteatris.lv