Šodien, 14. augustā pēc remontdarbiem gājēju un autotransporta satiksmei atkal atvērts Oskara Kalpaka tilts. Remontdarbi bija nepieciešami, lai nomainītu tilta labās puses gultnis, kas bojāja pārējo tilta izgriešanas mehānismu un radīja zināmus ekspluatācijas riskus.
Darbus veica SIA "Starts - Rīga Pluss" par kopējo summu 92 583,75 eiro.
Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu. Tiltu projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas loģiski ietekmējis arī tā ekspluatāciju. Pēc LSEZ pārvaldes rīcībā esošās informācija, tilta dienvidu daļas gultnis bija mainīts aptuveni 1968. gadā. Savukārt, 2009. gadā, kad veica tilta rekonstrukciju, gultņa darbība bija nevainojama.
Kā skaidro Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs, katram mehānismam ir savs kalpošanas laiks un tad, kad tas ir nolietojies, tas jānomaina. “Vasara bija tilta remontam labākais laiks, skolēniem brīvlaiks, arī laika apstākļi atļauj. Tilts, kas sver 300 tonnas, ir jāpaceļ no balsta uz augšu, jāatbrīvo metāla pirksti pie kuriem ir piestiprināts tilts pie gultņa, jāatbrīvo gultnis, jāizceļ ārā, jāieliek cits vietā, jānostiprina. Paralēli SIA "Starts - Rīga Pluss" speciālisti sakārtoja un atjaunoja visu tilta izgriešanas mehānismu.”
Arī turpmāk Oskara Kalpaka tilts kuģu satiksmei tiks izgriezts 5 reizes diennaktī:
- 01:00 – 03:00
- 05:00 – 06:30
- 10:30 – 12:00
- 14:30 - 15:30
- 19:30 – 21:00
Kā skaidro Liepājas ostas Kapteiņdienests, tad tilts tiek izgriezts noteiktajos laikos un saskaņā ar Ostas drošības noteikumiem, kuģis uzsāk kustību tikai tad, kad tilts ir atvērts kuģu satiksmei un var droši iebraukt vai izbraukt no Karostas kanāla. O. Kalpaku tiltu noteiktajos laikos neizgriež, ja vēja ātrums pārsniedz 10 m/s vai ari tad, ja nav plānoti kuģu manevri.
O. Kalpaka tilts ir projektēts tā, lai būtu iespējams to izgriezt līdz vēja ātrumam 10 m/s un katra tā puse stāv uz balsta, kura vidū ir gultnis, bet apakšā ir zobrati, kas ļauj tiltu izgriezt. Atgādināsim, ka 2018. gada pavasarī veicot regulāro tilta apsekošanu tika konstatēts, ka tilta labās puses gultnis savu funkciju neveic pilnvērtīgi un bojā tilta izgriešanas mehānismu.
Informāciju sagatavoja
Līga Ratniece-Kadeģe
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes
sabiedrisko attiecību speciāliste
Mobilais tālrunis: 29 233 446
E-pasts: liga@lsez.lv